2019.
FEB
19.

Munkahelyi játszmák kezelése

Milyen a légkör nálatok a cégnél? Az egyéni és vállalati teljesítmény nagy mértékben függ attól, milyen a kultúra az adott szervezetben. A szervezeti kultúra fejlesztésében kiváló eredményeket lehet elérni azzal, ha a szereplők – vezetők és munkatársak – tudatosabban alakítják kommunikációs és viselkedési szokásaikat.

Conflict photo

A cég eredményessége, a vezetők, munkavállalók hatékonysága nagy mértékben függ attól, hogy milyen a légkör az adott szervezetben. Március 22-én nyílt workshopot tartunk egy profi kolléganőmmel, Dr. Farkas Johanna pszichológussal, egyetemi adjunktussal. A workshopon bemutatjuk és a résztvevőkkel a gyakorlatban kipróbáljuk, hogyan lehet megteremteni a teljesítményt támogató szervezeti kultúra alapjait, hogy azzal tudatosabban alakíthassuk kommunikációs és viselkedési szokásainkat, eredményesebbé tehessük az együttműködést.

A cél a játszmák iránti érzékenység kialakítása, mely segít a jó munkahelyi légkör és a zökkenőmentes kapcsolatok megteremtésében, fenntartásában. A tudatosabb szokások révén a kommunikáció és a viselkedés asszertívabbá válik.

A félnapos képzés célja, hogy a résztvevők a tranzakcióanalízis (TA) alapjainak elsajátítása után eredményesebben tudjanak kommunikálni és együttműködni, és jobban koncentráljanak az érdemi munkavégzésre, a csapatuk vezetésére.
A cél nem a játszmamentes működés, hanem a játszmák iránti érzékenység kialakítása. Mindez segít a jó munkahelyi légkör és a zökkenőmentes kapcsolatok megteremtésében és fenntartásában.

Arról, hogy egy munkahelyen hogyan lehet a játszmákat kigyomlálni, és ezzel alakítani a kultúrát, ebben a bejegyzésemben írtam.

Miről szól majd a workshop?
A tranzakcióanalízis módszere és modelljei segítségével bemutatjuk a szervezetekben folyó tipikus játszmák forrásait, a gyakorlatok során pedig megoldásokat adunk arra, hogyan lehet felismerni és kezelni a játszmákat. Vezetőként olyan stratégiát kell kialakítani, amellyel meg lehet előzni a játszmák kialakulását a csapatban. A résztvevők fejlettebb és tudatosabb önismerettel, emberismerettel zárják a workshopot, miután feldolgozták a gyakorlatokat és a felmerült helyzeteket.

A képzés rövid tematikája:
- a tranzakcióelemzés alapjai;
személyiségszerkezet, én-állapot modell, én-állapotaink feltérképezése;
tipikus tranzakciók a munkahelyen;
- szociális szükségletek, életpozíciók;
- vezetői típusok és vezetési stílusok a TA modelljei alapján;
- játszmák típusai, gyakori munkahelyi játszmák;
- játszmák kezelésének módszerei, kilépés a játszmából;
- a drámaháromszög: szerepek és megoldások;
- a felnőtt-felnőtt kommunikáció eszközei és technikái – helyzetgyakorlatok.

A képzés interaktív: az elméleti modellek ismertetése mellett sok gyakorlat lesz, köztük egyéni, elgondolkodtató feladatok, valamint páros és kiscsoportos gyakorlatok. Sosem viszünk konzervszituációkat: sokkal hasznosabb, ha a résztvevők által hozott helyzeteket és tipikus munkahelyi játszmákat dolgozzuk fel.

A workshop hatására a résztvevők
képesek lesznek hamarabb felismerni és eredményesen kezelni a munkahelyi játszmákat,
- könnyebben fognak tudatosan odafigyelni a játszmák elkerülésére,
mélyebb önismerettel és emberismerettel, nagyobb empátiával fognak kommunikálni és együttműködni munka közben,
- vezetőként képesek lesznek a motivált és felelősségteljes munkavégzéshez szükséges légkört megteremteni.

Kiknek ajánljuk a képzést?
Vállalati vezetőknek (a szervezet méretétől függetlenül), belső kommunikációs és HR-szakembereknek, akik maguk alakítják a cégkultúrát, a csapatkultúrát. A munkavállalók közül pedig azoknak, akik ügyfelekkel tartják a kapcsolatot, és akik más szervezeti egységekkel, külső partnerekkel működnek együtt.

A képzés során a résztvevők fejlesztik társas készségeiket és érzelmi intelligenciájukat. A tudatosabb kommunikációs és viselkedési szokások révén a vezetők megerősödnek a szerepükben, a munkatársak kommunikációja és viselkedése asszertívabbá válik.

A félnapos workshopon kedvezményesen vehetnek részt partnereim, így a blog olvasói is a szervező Menedzserképző Központ felajánlásából. További információk és a regisztrációs link itt érhető el: REGISZTRÁCIÓ

Ennek a képzésnek a teljes, kétnapos változatát legutóbb egy rendvédelmi szervezet vezetőinek tartottuk Johannával. Izgalmas terep volt egy hierarchikus, erősen tradíciókhoz kötött és hatalmi pozíciókkal jellemzett kultúrában a felnőtt-felnőtt viselkedést oktatni. A résztvevők rugalmasak és önreflektívek voltak, így sokat tanultak a képzésből, és hasznos eszközökkel gazdagodtak.

Remélem, a blogom olvasóival is találkozunk a workshopon! A maximális létszám 30 fő, így érdemes minél hamarabb regisztrálni. Nem fogjuk kiírni, hogy „már csak 2 hely kiadó" – annak erős játszmaüzenete van :-)

A szerző bemutatkozik

Szabados Andrea vagyok, humánfejlesztési és vállalati kommunikációs szakember. Vezetői coachként az együttgondolkodó partner szerepében dolgozom. Inspiráló, kreatív szellemi műhelyt teremtek. Kérdezek, visszajelzek, elgondolkodtatok. Kifogásokat irtok, cselekvésre buzdítok. Ügyfeleim elsősorban innovatív, technológiai vállalatok vezetői, csapatai és tehetséges munkatársai. Egyéni coachingot, team coachingot, tréningeket, vezetőfejlesztő programokat tartok. Okleveles közgazdász vagyok, két évtizedes vállalati kommunikációs és humánfejlesztési tapasztalattal rendelkezem. A Nemzetközi Coach Szövetség által akkreditált coachként (ACC) a magas színvonal és az állandó szakmai fejlődés mellett köteleztem el magam. Jelenleg a PCC minősítés megszerzésén dolgozom. Rendszeresen publikálok a hazai és nemzetközi szaksajtóban. Öt idegen nyelven beszélek. Megszállott közösségépítő hírében állok. A TEDxLibertyBridgeWomen társalapítójaként és kurátoraként a TED-szellemiségű, megosztásra érdemes gondolatok felkutatására és terjesztésére fordítom sok energiámat. A Professzionális Coaching Egyesület alapító elnökeként három évig aktívan ügyködtem a coaching népszerűsítéséért. Két kamasz fiammal folyamatos fejlődésre inspiráljuk egymást.