A Genos International kiváló eszköze a 180 / 360 fokos munkahelyi EQ felmérés, melyet a tudatos, emberi kultúrájú szervezeteknek ajánlok.
EQ tanácsadóként szívesen vállalok egyéni vezetői coachingot, együttműködési és kompetenciafejlesztő tréningeket, valamint csapatfejlesztést az érzelmi intelligenciára fókuszálva.
A Genos EI felmérés természetesen anonim, tíz nyelven elérhető (magyarul és a főbb világnyelveken), és a számszerű értékelés mellett szöveges visszajelzést is tartalmazhat.
A konzultáció, a felmérés, a visszajelzés mind megvalósítható online formában, így a remote időszakban is elindítható a program. A kapott visszajelzés sok értéket ad a további együttműködéshez, az egyéni és csapatfejlődéshez, a szervezeti kultúra alakításához.
Mire jó az érzelmi intelligencia fejlesztése? Van-e létjogosultsága ennek a munkahelyen?
A kutatások megállapításai szerint a magasabb vezetői EQ hatékonyabb együttműködést, jobb munkahelyi légkört és motiváltabb munkavállalókat eredményez. Így tehát a vezetők fejlesztésével az egész szervezeti kultúrát fejleszthetjük. Növekszik a munkavállalói elkötelezettség, nem szükséges külön csillagászati összegeket költeni a munkáltatói márkaépítésre (ami az alacsony érzelmi intelligenciájú vezetőkkel a szervezetben amúgy ablakon kidobott pénz). A munkatársak magasabb EQ-jával a csapatok kohéziója is erősebb lesz, és egyértelműen nő az egyéni és a szervezeti teljesítmény.
A Genos koncepciója szerint a vezetés és az együttműködés lényege: hogyan ösztönözzünk másokat arra, hogy jobban teljesítsenek, hatékonyan és eredményesen lássák el a feladataikat. A vezetésben alkalmazott érzelmi intelligencia arról szól, mennyire intelligensen használja az egyén az emberi érzelmeket a pozitív eredmények elérése érdekében.
Röviden tehát: azt nézzük, hogy a vezető vagy munkatárs viselkedése hogyan hat a környezetükben dolgozó emberekre.
Jól érzik-e magukat a kollégák az illető közelében, vagy nem szívesen kerülnek vele munkakapcsolatba.
Tudjuk jól a munkahelyi kutatásokból, hogy a felmondások első számú oka a vezető, a közvetlen felettes viselkedése. Ha a vezetési kultúrán javítunk (mert ez fejleszthető, javítható egyéni és csapatszinten!), akkor a tehetséges munkatársak jobban fogják érezni magukat, és eszük ágába nem jut lelépni – ha minden egyéb munkahelyi tényezővel elégedettek.
Miről szól a Genos Érzelmi intelligencia modell?
A modell a vezetők (vagy munkatársak) viselkedésének hat aspektusát vizsgálja 180 vagy 360 fokos felmérés keretében. Számszerűsíti azokat a tényezőket, jelenségeket, amelyek ott vannak a levegőben, de eddig nem igazán lehetett megfogalmazni őket, legfeljebb az elégedettségi felméréseken adhattak nekik burkoltan hangot a kollégák.
Az alábbi hat kompetencia tükrözi az érzelmi intelligenciát a modellben:
Önismeret: az egyén tudatosan odafigyel a saját viselkedésére, ismeri erősségeit és korlátait, és tudja, hogy mindez milyen hatással van a környezetére.
Odafigyelés másokra: az egyén elismeri a környezetében levőket, gondoskodik az igényeikről, odafigyel a stílusára – így ők megbecsültnek érzik magukat.
Hitelesség: az egyén önazonos, nyíltan és eredményesen fejezi ki önmagát, teljesíti a vállalásait, és másokat is erre ösztönöz.
Érzelmileg tudatos döntéshozatal: az egyén a döntéshozatalkor egyaránt támaszkodik az átfogó információkra és az érzelmi szempontokra (a saját érzéseire és a döntésben érintett más személyek érzéseire is).
Önirányítás: az egyén odafigyel a hangulatára és az érzelmeire, megfelelő mértékben enged teret ennek. Tudatos az időgazdálkodásában, és folyamatosan fejleszti magát.
Teljesítményre ösztönzés: az egyén képes arra, hogy problémamegoldással, elismeréssel, támogatással magas teljesítményre ösztönözzön másokat.
Az érzelmileg intelligens, azaz jól teljesítő vezető / munkatárs tehát az alábbi tulajdonságokkal jellemezhető (ld. a fenti ábra jobb oldali oszlopában a felsorolást): jelenlevő, empatikus, őszinte, bevonó, reziliens és felhatalmazó.
Jó hír, hogy a fenti kompetenciák mind fejleszthetők, és ehhez a Genos eszköze és tudástára alapos, átfogó útmutatást is ad.
És hogy miért fontos törődni az érzelmekkel? Hiszen sokak szerint professzionálisabb, ha az irodán (vagy home office-on) kívül hagyjuk az emberi érzéseket.
Azért, mert emberek vagyunk.
„A munkatársak 100%-a ember. A vevők 100%-a ember. A beszállítók 100%-a, a cég összes külső és belső partnere… ember. Ha nem érted meg az embereket, nem értesz az üzlethez.” (Simon Sinek)
Keress meg, ha izgalmasnak találod a témát. Szívesen beszélgetek arról, nálatok a szervezetben hogy lehet a motivációs és elkötelezettségi szintet fellendíteni, szinten tartani. Ez különösen fontos téma lehet a most következő nehéz időszakban, amikor minden a feje tetejére áll a világban, és mindenkinek megbillent az alapvető biztonságérzete.
Van még kérdésed? Írj vagy hívj. szabados at a-coaching.hu