• Magamról
    • TEDx kurátor és szervező
    • A Professzionális Coaching Egyesület alapító elnöke
    • Pro bono
    • Referenciák
  • Egyéni coaching
    • ProfileXT felmérés: kulcs a fejlesztéshez
  • Szervezet- és vezetőfejlesztés
    • Szakterületeim
    • Csapatépítés
    • Érzelmi intelligencia a munkahelyen
  • Aktuális
  • Blog
  • Tudástár
    • Cikkek, interjúk
    • Előadásaim
    • Inspiráció
  • Kapcsolat
facebook
email

Érzelmi intelligencia a munkahelyen

A Genos International kiváló eszköze a 180 / 360 fokos munkahelyi EQ felmérés, melyet a tudatos, emberi kultúrájú szervezeteknek ajánlok.

EQ tanácsadóként szívesen vállalok egyéni vezetői coachingot, együttműködési és kompetenciafejlesztő tréningeket, valamint csapatfejlesztést az érzelmi intelligenciára fókuszálva.

A Genos EI felmérés természetesen anonim, tíz nyelven elérhető (magyarul és a főbb világnyelveken), és a számszerű értékelés mellett szöveges visszajelzést is tartalmazhat.

A konzultáció, a felmérés, a visszajelzés mind megvalósítható online formában, így a remote időszakban is elindítható a program. A kapott visszajelzés sok értéket ad a további együttműködéshez, az egyéni és csapatfejlődéshez, a szervezeti kultúra alakításához.

Mire jó az érzelmi intelligencia fejlesztése? Van-e létjogosultsága ennek a munkahelyen?

A kutatások megállapításai szerint a magasabb vezetői EQ hatékonyabb együttműködést, jobb munkahelyi légkört és motiváltabb munkavállalókat eredményez. Így tehát a vezetők fejlesztésével az egész szervezeti kultúrát fejleszthetjük. Növekszik a munkavállalói elkötelezettség, nem szükséges külön csillagászati összegeket költeni a munkáltatói márkaépítésre (ami az alacsony érzelmi intelligenciájú vezetőkkel a szervezetben amúgy ablakon kidobott pénz). A munkatársak magasabb EQ-jával a csapatok kohéziója is erősebb lesz, és egyértelműen nő az egyéni és a szervezeti teljesítmény.

A Genos koncepciója szerint a vezetés és az együttműködés lényege: hogyan ösztönözzünk másokat arra, hogy jobban teljesítsenek, hatékonyan és eredményesen lássák el a feladataikat. A vezetésben alkalmazott érzelmi intelligencia arról szól, mennyire intelligensen használja az egyén az emberi érzelmeket a pozitív eredmények elérése érdekében.

Röviden tehát: azt nézzük, hogy a vezető vagy munkatárs viselkedése hogyan hat a környezetükben dolgozó emberekre.

Jól érzik-e magukat a kollégák az illető közelében, vagy nem szívesen kerülnek vele munkakapcsolatba.

Tudjuk jól a munkahelyi kutatásokból, hogy a felmondások első számú oka a vezető, a közvetlen felettes viselkedése. Ha a vezetési kultúrán javítunk (mert ez fejleszthető, javítható egyéni és csapatszinten!), akkor a tehetséges munkatársak jobban fogják érezni magukat, és eszük ágába nem jut lelépni – ha minden egyéb munkahelyi tényezővel elégedettek.

Miről szól a Genos Érzelmi intelligencia modell?

A modell a vezetők (vagy munkatársak) viselkedésének hat aspektusát vizsgálja 180 vagy 360 fokos felmérés keretében. Számszerűsíti azokat a tényezőket, jelenségeket, amelyek ott vannak a levegőben, de eddig nem igazán lehetett megfogalmazni őket, legfeljebb az elégedettségi felméréseken adhattak nekik burkoltan hangot a kollégák.

Az alábbi hat kompetencia tükrözi az érzelmi intelligenciát a modellben:

Önismeret: az egyén tudatosan odafigyel a saját viselkedésére, ismeri erősségeit és korlátait, és tudja, hogy mindez milyen hatással van a környezetére.

Odafigyelés másokra: az egyén elismeri a környezetében levőket, gondoskodik az igényeikről, odafigyel a stílusára – így ők megbecsültnek érzik magukat.

Hitelesség: az egyén önazonos, nyíltan és eredményesen fejezi ki önmagát, teljesíti a vállalásait, és másokat is erre ösztönöz.

Érzelmileg tudatos döntéshozatal: az egyén a döntéshozatalkor egyaránt támaszkodik az átfogó információkra és az érzelmi szempontokra (a saját érzéseire és a döntésben érintett más személyek érzéseire is).

Önirányítás: az egyén odafigyel a hangulatára és az érzelmeire, megfelelő mértékben enged teret ennek. Tudatos az időgazdálkodásában, és folyamatosan fejleszti magát.

Teljesítményre ösztönzés: az egyén képes arra, hogy problémamegoldással, elismeréssel, támogatással magas teljesítményre ösztönözzön másokat.

Az érzelmileg intelligens, azaz jól teljesítő vezető / munkatárs tehát az alábbi tulajdonságokkal jellemezhető (ld. a fenti ábra jobb oldali oszlopában a felsorolást): jelenlevő, empatikus, őszinte, bevonó, reziliens és felhatalmazó.

Jó hír, hogy a fenti kompetenciák mind fejleszthetők, és ehhez a Genos eszköze és tudástára alapos, átfogó útmutatást is ad.

És hogy miért fontos törődni az érzelmekkel? Hiszen sokak szerint professzionálisabb, ha az irodán (vagy home office-on) kívül hagyjuk az emberi érzéseket.

Azért, mert emberek vagyunk.

„A munkatársak 100%-a ember. A vevők 100%-a ember. A beszállítók 100%-a, a cég összes külső és belső partnere… ember. Ha nem érted meg az embereket, nem értesz az üzlethez.”  (Simon Sinek)

Keress meg, ha izgalmasnak találod a témát. Szívesen beszélgetek arról, nálatok a szervezetben hogy lehet a motivációs és elkötelezettségi szintet fellendíteni, szinten tartani. Ez különösen fontos téma lehet a most következő nehéz időszakban, amikor minden a feje tetejére áll a világban, és mindenkinek megbillent az alapvető biztonságérzete.

Van még kérdésed? Írj vagy hívj. szabados at a-coaching.hu

  • Magyar
  • English
Meeting: másik helyiségben találkozhatsz azokkal, akikkel egy helyiségben dolgozol – Litkai-KAP-Hadházi
  • Programok
  • Szervezet- és vezetőfejlesztés
  • Egyéni coaching

Kategóriák

coaching női vezetők Uncategorized vezetés önfejlesztés

Legutóbbi blogbejegyzések

  • Munkahelyi játszmák kezelése
  • Így beszélj, hogy biztosan célt érj
  • Ajándék az ünnepekre
  • Évrendezés: mert megérdemlem
  • 50 things I learnt before turning 40

Kapcsolat | Contact

  1. Name *
    * Please enter your name
  2. Email *
    * Please enter a valid email address
  3. Message *
    * Please enter message
Copyright Szabados Andrea © 2011-2014
Egyéni coaching | Csoportos coaching | Programok | Kapcsolat