
15 híres üzleti könyv egy-egy mondatban
Tags : Clayton M. Christensen, Daniel Pink, Eric Ries, Jim Collins, Malcolm Gladwell, Peter F. Drucker, Robert B. Cialdini, Seth Godin, Sheryl Sandberg, szakirodalom, üzleti könyv
Comments : 0
Üzleti műveltségi gyorstalpaló vagy könyvajánló?
Nézőpont kérdése. A Business Insider oldalán Max Nisen szerző frappáns írásában 15 népszerű, üzleti témájú könyv mondanivalójának lényegét foglalta össze egy-egy mondatban. Ha a közelgő év végi partikra szeretnéd pallérozni üzleti műveltségedet, vagy jó olvasmányt keresel a borongós őszi-téli estékre, érdemes végigolvasni a listát. A könyvek legtöbbje már magyarul is hozzáférhető.
Üzleti könyvek egy mondatban
Kiszámíthatóan irracionális (Predictably irrational) – Dan Ariely Az emberek nem annyira racionálisak, mint ahogy azt az elsőéves közgazdaságtan tankönyvekben olvassuk, és sok helyzetben számíthatunk is arra, hogy irracionálisak lesznek.
Csend (Quiet) – Susan Cain Bár hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy az extrovertált, karizmatikus személyből lehet ideális vezető, az introvertált személyiség fontos előnyt jelent.
The Innovator’s Dilemma – Clayton M. Christensen (magyarul nem jelent meg) A legjobb üzletágainkat, vállalkozásainkat kénytelenek vagyunk magunk kiirtani vagy kannibalizálni, különben mások fogják megtenni helyettünk.
Hatás: A befolyásolás pszichológiája (Influence: The Psychology of Persuasion) – Robert B. Cialdini Hat általános érvényű alapelv határozza meg azt, hogy az emberek megváltoztatják-e viselkedésüket: a kölcsönösség, az elkötelezettség és következetesség, a társadalmi bizonyíték, a rokonszenv, a tekintély és a hiány.
Jóból kiváló (Good to great) – Jim Collins (idén újra kiadták magyarul!) A jó vállalatok így válnak nagyszerűvé: szembenéznek a kegyetlen valósággal, kitalálják, hogy mi az, amiben igazán egyediek, a fegyelmen alapuló kultúrát teremtenek, valamint lendületet hoznak létre és tartanak fenn.
A hatékony vezető (The Effective Executive) – Peter F. Drucker A hatékonyság ugyanannyira szól arról, amit nem teszünk, mint amit ténylegesen teszünk nap mint nap.
Rework – Jason Fried – David Heinemeier Hansson (magyarul nem jelent meg) Sok bevett üzleti bölcsesség – például hogy a munkamániások hősök, a kiváló önéletrajz jó álláspályázót ígér, külső befektetőkre van szükség – abszolút téves.
Kivételesek (Outliers) – Malcolm Gladwell A tehetség, az intelligencia, a kemény munka és az ambíció mind nagyon klassz dolgok, de a sikeres emberek valódi titkát sokszor a szerencse, az időzítés és a származásuk jelenti.
Mi a bőgés? (The Purple Cow) – Seth Godin A másoktól koppintott reklám és marketing bukásra van ítélve; ha szeretnél kiemelkedni a tömegből, annak az egyetlen módja az, hogy légy igazán feltűnő.
Motiváció 3.0 (Drive) – Daniel Pink Az embereket leginkább motiváló tényezők: az önállóság, a szakmai igényesség és a céltudatosság – mindezek sokkal erőteljesebben motiválnak, mint az ösztönzők.
The Lean Startup – Eric Ries (magyarul nem jelent meg) A technológiából vagy a komplex stratégiából kiinduló, előre irányuló munka helyett inkább a vevők igényeiből kiindulva, visszafelé építkezve alakítsuk ki a lehető legegyszerűbb terméket.
Dobd be magad! (Lean In) – Sheryl Sandberg A nők továbbra is akadályokba ütköznek a karrierjük során, melyeket legyőzhetnek azzal, ha szót emelnek magukért, merész célokat tűznek ki, keményen dolgoznak, és támogatókat találnak maguknak.
The Signal and The Noise – Nate Silver (magyarul nem jelent meg) Az új technológia segítségével sokkal jobban tudjuk hasznosítani az adatokat, de sokkal nagyobb a valószínűsége annak is, hogy téves előrejelzésekbe bocsátkozunk, mert túlbecsüljük az adatok véletlenszerű ingadozásainak jelentőségét.
A fekete hattyú (The Black Swan) – Nassim Taleb Az emberek könnyen ringatják magukat abba a hitbe, hogy sokkal többet tudnak, mint amit valójában tudnak, ezért könnyen meglepnek bennünket a nagy horderejű, szokatlan események.
The Mythical Man-Month – Frederick P. Brooks (magyarul nem jelent meg) A csúszásban lévő, bonyolult szoftverprojektek további létszámbővítése még rosszabbá teszi a helyzetet, mert a komplex feladatokat könnyebben oldják meg a kisebb csoportok.
A lista az én esetemben könyvajánlóként funkcionált, mivel a tegnapi munkaszüneti nap reggelén a laptopom tápegysége megadta magát, és offline elfoglaltságot kellett találnom. Körülnéztem a könyvespolcon, és Daniel Pink Motiváció 3.0 c. könyvére esett a választásom. Jó döntésnek bizonyult, az olvasásélményt megfűszereztem néhány előadásának megtekintésével is (éljen az okostelefon).
Kedvet kaptam egy saját gyűjtemény összeállításához is, ezt majd egy későbbi bejegyzésben teszem közzé.
Addig is: ha a kedves Olvasónak van olyan meghatározó üzleti könyvélménye, amelyet megosztana másokkal, az egymondatos ajánlók nagyszerűen elférnek itt alul a megjegyzésekben.